samé otázky, otázky a otázky

"Kdy máš termín?"
"Už víte, co to bude?"
"Necháte si to říct?"
"Jaký máte vybraný jména?"
"Teď jsi ve kterým měsíci?"


Ty tam jsou klasický otázky, jak se mám (jde to, díky za optání a ty?), jestli žáci zlobí (úměrně věku, denní době a ročnímu období) a kam pojedu na dovolenou (nikam, třeba se to jednoho dne naučím jezdit na dovolenou, ale mně je teď dobře i doma). Já se za tyhle otázky ale nijak nezlobím a dost je chápu. Na co se chceš ptát těhotné? Zase se neptat na nic a úplně to přejít je taky dost divný. Aspoň jsem se zbavila tradičního "Tak kdy plánujete mimino?"(v listopadu doufám). Některý věci se ale nemění a "kdy bude svatba?" (kdo ví) ze slovníku nejčastějších frází lidí kolem mě nezmizelo.


Některý otázky mě ale trochu matou a uvádí do rozpaků. Samozřejmě záleží kdo, kdy, kde a jak se na to zeptá.
"Je to plánovaný?"
"Jak dlouho jste se snažili?"
Soukromě to klidně povykládám, ale někdy lidi nemají soudnost. Nikomu blízkýmu (ani rodině a kamarádkám) jsem o nějakém plánování a snažení neřekla (haha, jako můj drahý o tom teda věděl). Vzbuzuje to totiž otázky a očekávání, ale hlavně když mi někdo řekne, že se snaží o miminko, okamžitě mi v hlavně vyskočí - tak měli včera sex nebo už dnes nebo to plánují dne večer? Přijde mi to ujetý prostě.

Pak tu máme ale otázky, který jsou vyloženě dementní. Na "Tak co miminko? Jak se má?" (nevím, je v břiše, cítím ho, ale žádný novinky se ke mně nedostaly) se prostě moc rozumně odpovědět nedá. 

Absolutním vrcholem je ale "Tak co, těšíš se?"- co na to mám odpovědět? Jaká odpověď se očekává? 
Očekávaná reakce ze mě zároveň udělá zabijáka další konverzace - "jo, moc se těším". Je to ale skutečně tak? Těším se na porod, o kterým jsem slyšela a četla spíš samý hrůzy než něco pozitivního? Těším se na všechny ty strašáky jako jsou problémy s kojením, noční vstávání, koliky, plínky, zoubky...? Ne! Sice se těším, že budu mít to svoje maličký miminko, ale zároveň se topím ve vlastních obavách, nejistotách a strachu. Takže díky, milý tazateli, žes mi to všechno připomněl a vy už teď víte, na co se těhotné ženy máte zeptat, pokud se s ní fakt nechcete bavit (a dost možná ani vídat) - tahle otázka totiž zaručeně utne další hovor na téma miminko (a dost možná zajistí, že se vám budoucí máma bude nějakou dobu tak trochu vyhýbat). 



Komentáře

Okomentovat

Díky za Tvůj komentář - aspoň mám důkaz, že to někdo čte.

Populární příspěvky z tohoto blogu

bylo - nebylo

IQ tykve

Návrat z prázdnin