karma

"Co to máš na ruce za šňůrku?"
"To máš novej náramek?"
"Ty s tím náramkem i spíš?"

Jo, nosím kabbalah náramek. Sice jen krátce, ale není to moje premiéra. Loni v létě jsem si koupila jeden od Kapky naděje. Konce léta se se mnou ale nedočkal - prostě se rozpadl. Ten aktuální je z obchodu Mineral Bangle (takže taky tak trochu charita) a uvidíme jak dlouho vydrží.

Co to ten kabbalah náramek vlastně je?
Náramek Kabbalah je vlastně obyčejná červená šňůrka na zápěstí a slouží jako ochrana proti uřknutí a proti zlým silám. Kabala je jakýsi druh židovské mystiky, který se snaží oprostit od všedních starostí a přiblížit svou duši k Bohu.



Ne, nespadla jsem z višně, nezačala věřit v Boha, ani žádnou magii a zlé duchy. Ani se nebojím, že na mě náramek přinese nějakou židovskou kletbu (to na internetech taky píšou). Dokonce i kašlu na to, abych měla náramek na levém zápěstí, ale nosím ho protichůdně na pravé (protože na levé mám hodinky). Nesundávám ho hlavně proto, že se pak blbě nandává a bojím se, že bych si tím věčným sundáváním a nandáváním roztrhla i tento.

Proč ho teda mám? Na začátku stálo to, že se mi náramky prostě líbí, ale moc je na  rukou nesnesu - překáží mi (na levé kvůli hodinkám, na pravé kvůli psaní). Tenoučký náramek z měkký šňůrky ale tolik nepřekáží. Kabbalah náramky se mi prostě vzhledově zalíbily.

V eshopu Mineral Bangle jsem si nakonec vybrala náramek se symbolem karmy. Předně mi principy karmy celkem dávají smysl a taky se mi to minimalistické kolečko celkem líbí.

Díky náramku jsem tak nějak pochopila náboženskou symboliku - třeba proč vlastně nosí katolíci křížek na krku. Máš ten symbol pořád u sebe, na očích a tak si vzpomeneš na některý zásady, i když na ně zrovna nemyslíš. Mám chuť říct nějakou jedovatou poznámku, rejpnout si, být neochotná, závidět - kouknu na ruku a tam karma: každý čin způsobuje následek. Dělej špatné věci, špatné se ti vrátí, kruh se uzavřel. Zajímavý a pro mě přínosný (neredukuje to samozřejmě situace, kdy si nejsem vědomá toho, že někomu (něčemu škodím).

Takže tak. A až se rozváže a rozpadne, bude to jen důkaz toho, že je už plný negativní energie. Amen.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Návrat z prázdnin

bylo - nebylo

IQ tykve